99_20240130_165647.png
old_1480.jpg

Hráči jsou nadšení z kempu ve Švédsku. „Posune nás to a stmelí.“

S Tatranem hrál Pohár mistrů, okusil i turnaj ve Švýcarsku, ale speciální tréninkový kemp ve Švédsku ve své bohaté florbalové kariéře zažil Dušan Přívara poprvé. „Těšil jsem se na to jako malý kluk, protože dlouho jsem s florbalem nezažil výjezd do ciziny na několik dnů. A i když to bylo náročné, tak platí, že jsme sem nejeli na dovolenou. V sezoně z toho budeme těžit,“ říká o čtyřdenním soustředění v Uppsale Přívara.

V tom nadšení není sám. Nápad, se kterým přišel kouč a sportovní ředitel Jan Pazdera a podpořilo ho i vedení klubu, aby se tým ve finální předsezonní fázi připravoval ve Švédsku, střetl se zdejšími kluby, chválí i další hráči. „Byla to pro nás výtečná zkušenost, protože švédské týmy to mají v hlavě nastavené jinak než kluby v Česku. Nesnáší prohrávat, a když už se jim to stane, jdou do všech soubojů agresivně, na hranici faulů. To je skvělý trénink a může nám do sezony pomoci i v mentální rovině,“ popisuje Vojtěch Pfaur. A přidává: „Já normálně v sobě takovou agresivitu nemám, ale ty zápasy mi ukázaly, že můžu a umím tak hrát taky a že i ustojím ty souboje.“

Z kvarteta mačů, které Kanonýři v Uppsale odehráli, je nejvíce zaujal střet s Hagundou. Klubem, který obdobně jako Kladno má před sebou jasný cíl: postoupit do nejvyšší soutěže. Je však jasné, že hráčskou kvalitou je švédský tým mnohem výš. „Mělo to tempo, bylo to skvělé na obě strany, divákům se to muselo líbit,“ říkal Michal Skuhrovec. A Tomáš Svačinka doplňoval: „Byl to nejkvalitnější soupeř, museli jsme makat naplno a já osobně jsem si to hodně užil. Náš výkon rostl zápas od zápasu a především jsme do hry aplikovali prvky, které chceme v sezoně předvádět.“

Ale ve Švédsku nešlo jen o herní projev. Tým byl spolu čtyři dny, stmelil se, což je klíčový prvek každého úspěšného kolektivu. „Bylo to velmi dobré pro utvrzení party. Kluci se lépe poznají, protože je tady hodně nových hráčů. A samozřejmě kemp ve Švédsku může pomoct i klubu v oblasti marketingu a prestiže,“ říká Ondřej Riebauer.